Home staging je především marketingový nástroj. Prodejce musí nejprve pochopit, že malá investice v podobě návštěvy profesionálního home stagera a následné jednoduché úpravy jsou dobrou investicí. Běžné náklady na home staging jsou vždy jen malým zlomkem slevy, ke které dochází, když o nemovitost není zájem. Naopak upravená nemovitost přiláká mnohem více zájemců, kteří jsou ochotni zaplatit požadovanou cenu a nezřídka dojde i k její navýšení. Profesionální home stager nezaujatým okem posoudí, jaké investice se před prodejem vyplatí a vyzdvihne potenciál nemovitosti tak, aby byla atraktivnější mezi ostatními nabídkami na realitním trhu. Je jedno jestli se jedná o panelákový byt či rodinný dům, vždy je potřeba představit ho klientům tak, aby mohli vidět, jaký prostor se jim nabízí a aby byli schopni si během krátké návštěvy představit, jak by v těchto prostorech mohli žít právě oni.
Nemovitost, která je čistá, světlá a prostorově "čitelná", láká mnohé zájemce.